Teeme teie jaoks eduka E-poe
E-poe tegemine
Mida tuleks E-poe väljaarendamisel arvestada
E-poe tegemine: sissejuhatus
Juba suhteliselt ammu ei tundu ostud läbi E-poe meile millegi eksootilisena. Esimene müük läbi veebi turvalise veebilehe liidese (kõigi tänapäevaste E-poodide prototüüp) toimus juba 1994. aastal. See pani aluse maailmakaubanduse uue kontseptsiooni – e-kaubanduse kiirele arengule. Paari aastakümne jooksul on internetimüügi turg muutunud oma suuruses kolossaalseks majandusharuks, mis jätkab kiiret kasvu tänapäevani.
Statistika kohaselt tegi möödunud aasta jooksul E-poodides oste umbes 1,8 miljardit inimest. Seejuures ulatus käive kokku umbes 3,5 triljoni dollarini. Ja viie aasta jooksul prognoositakse vähemalt kahekordset veebikaubanduse kasvu. Kas tasub rääkida sellest, et just e-kaubanduse juures näevad spetsialistid maailmakaubanduse tulevikku?
Kuid miks on mõned E-poed väga edukad ja nende konversioonimäär kõrge, samas kui teised on sunnitud olema rahul vaid harvaesineva müügiga? Kas see on lihtne vedamine, juhuslikkus või on selles ka mingisugune seaduspärasus? Allpool räägime teile lühidalt mõne eduka E-poe kontseptuaalsetest omadustest, aga toome esile ka rea võtmetegureid, ilma milleta pole võimalik luua efektiivset veebiettevõtte arendamise mudelit.
E-poe jaoks optimaalse platvormi valimine
E-poe tegemist peaks alustama platvormi valimisega, mis sobib kõige paremini teie eesmärkide ja võimalustega. Esmapilgul võib tunduda, et põhimõttelist pole vahet millises süsteemis teie pood hakkab töötama. Kuid see pole kaugeltki nii.
Soovitame, et meie kliendid kasutaksid kahte viimaste aastate populaarseimat e-kaubanduse platvormi maailmas – WordPress (koos WooCommerce’iga) või Magento. Et mitte laskuda tehnilistesse üksikasjadesse, selgitan nende erinevust lihtsa analoogia abil: võrrelge kahte veoautot, üks on väike furgoon ja teine on suur veoauto. Oletame, et peate vedama väikseid veoseid mööda linna. Millise auto valite? Muidugi on selle probleemi lahendamiseks furgoon kõige praktilisem, lisaks on selle ostmise ja ekspluateerimise kulud oluliselt madalamad. Meie analoogia põhjal on WordPress furgoon ja Magento on suur veoauto.
Meie kogemuste põhjal on WordPress üheksal juhul kümnest optimaalne E-poe platvorm kõigi ülesannete edukaks lahendamiseks. Funktsionaalsete võimaluste poolest on WordPress ja Magento peaaegu identsed. Kuid Magento väljatöötamise ja ekspluateerimise kulud on aga mitu korda kõrgemad kui WordPressil. Elektroonse äri Magento platvormi soovitame kasutada sel juhul, kui E-poes pakutakse väga suurt tootevalikut – alates 50 000 ja rohkemast nimetusest. Väiksema sortimendi korral on WordPress ideaalne, seejuures on selle ekspluateerimise kulud minimaalsed. Kuid igal juhul võib ainult vahetul kliendiga suhtlemisel teha täpselt kindlaks, milline süsteem sobib nimelt teie E-poe jaoks kõige paremini.
E-poe tegemine: WordPress + WooCommerce
E-poe disaini eriomadused
Me kõik teame, et tavalised veebilehed ja E-poodide lehed näevad välja erinevad. Kuid milles täpselt on nende erinevus? Allpool esitame me elektroonse äri kodulehtede kõige iseloomulikumad jooned. Nimelt just nendele tasub eduka E-poe tegemise juures erilist tähelepanu pöörata.
Vitriin
E-poe virtuaalne vitriin lahendab samasuguseid ülesandeid, millede lahendamiseks kasutatakse reaalsete poodide vitriine – tutvustab potentsiaalsetele ostjatele kogu toodete sordimendi. Sõltuvalt sellest, milline sortiment on poes, võivad vitriinide valikud olla erinevad. Reeglina on E-poodidel (eriti suurtel) korraga mitut tüüpi vitriine – avalehel ja sisemistel lehtedel. See on vajalik selleks, et tutvustada lühidalt, soodsas valguses, kogu potentsiaalsele ostjale pakutavat kaupa. Hästi korraldatud vitriin lihtsustab maksimaalselt kliendi juurdepääsu talle vajalikule tootele ja suurendab märkimisväärselt müüki. E-poodide populaarseimad vitriinide tüübid on järgmised:
- Puukujuline toodete kataloog
- Spetsiaalsed pakkumised
- Populaarsed tooted
- Uued
- Toodete jaotus kaubamärkide järgi
- Soovitatavad tooted
Puukujuline toodete kataloog võimaldab vaadata tooteid, mis on jaotatud kategooriate järgi. Reeglina on see selgelt järjestatud menüü-alammenüü hierarhiline struktuur, mis võimaldab külastajal leida hõlpsalt talle vajaliku tootekategooria.
Puukujuline toodete kataloog
Spetsiaalsed pakkumised on vajalikud selleks, et näidata E-poe kõiki tooteid, milledele antud momendil on olemas allahindlused. Erinevalt reaalsest poest ei pea me käima ringi, et teada saada, milliseid tooteid müüakse praegu allahindlusega. Näeme neid kõiki ühes kohas spetsiaalsel vitriinil, mis on potentsiaalsele ostjale väga mugav. Muidugi võimaldab selline vitriin teie E-poes teha rohkem müüke.
Spetsiaalsed pakkumised
Kõige populaarsemate kaupadega vitriinis tuuakse välja need kaubad, millede järele on antud momendil suurim nõudlus – müügihitid. See võib olla näiteks mingisugune hooajaliselt populaarne või väga moodne toode.
Populaarsed tooted
Uudistoodetes tuuakse välja kaup, mis viimati poodi lisati. See vitriin võib olla väga mugav teie E-poe pidevatele külastajatele, kes on juba teie sortimendiga harjunud ja kes võivad olla väga huvitatud uutest saabumistest. Lisaks võivad näiteks uued rõivakollektsioonid või uued elektroonika mudelid olla teie ostjatele ka väga huvitavad.
Uued
Kaupade jagamine brändide järgi on E-poodides väga populaarne vitriinide tüüp. Sageli kui me poodi läheme, teame me juba täpselt, millise tootja kaupu me osta tahame. Seda tüüpi vitriinid muudavad külastajatele otsitavale tootele juurdepääsu väga lihtsaks.
Toodete jaotus kaubamärkide järgi
Vitriin soovitatavate kaupadega kuvatakse kõige sagedamini lehtedel, kus on detailne informatsioon konkreetse toote kohta. Poes võib-olla ette nähtud spetsiaalne süsteem ostude analüüsimiseks, mis näitab ära need tooted, mida ostetakse enamasti koos. Ja siis sellised tooted tuuakse automaatselt välja kui soovitatavad.
Soovitatavad tooted
Otsing
Praktiliselt iga päev kasutame me Internetis otsingut selleks, et leida meie jaoks vajalikku informatsiooni. Kõik on sellega harjunud, see on väga mugav ja kiire. Lehe kaudu otsing pole erand. Ja kui otsingut väikese lehe kaudu võib sageli tähelepanuta jätta (kui lehel on selge ja arusaadav jaotiste struktuur), siis ilma otsinguta ei saa te hakkama ka enam-vähem suures E-poes. Poest otsimine on kasutajaliidese üks olulisemaid elemente. See teeb kasutajatele ligipääsu vajalikele toodetele tunduvalt kergemaks ja suurendab märkimisväärselt konversiooni.
Otsingu rida peaks asuma «õiges» kohas, kõige sagedamini ekraani ülemises osas ja olema selgelt nähtav. Suured E-poed peaksid olema varustatud otsinguvõimalusega, et valida kategooriad, mille järgi see läbi viiakse. On väga hea, kui otsing on varustatud automaatse otsinguga, mis annab kliendile ette võtmepäringute variandid. Hästi häälestatud otsing peaks kõigepealt andma ka kõige asjakohasemad tulemused. Kui järgida kõiki neid soovitusi, võib märkimisväärselt hõlbustada kasutajatel kaupade tellimist ja parandada teie e-poe konversiooni.
Otsing
Filtrid
Paljud uuringud on tõestanud, et hästi häälestatud filter, nii nagu ka otsing, parandab poe konversiooni. Kaupade filtratsiooni süsteem peaks aitama külastajal hõlpsalt ja kiiresti vajalikku toodet leida, aga ka näitama teie E-poe sortimenti kogu selle mitmekesisuses. Sõltuvalt sellest, millist tüüpi tooteid pakute, võivad ka filtratsiooni parameetrid olla erinevad. Väga tihti võib E-poodides kohata filtratsiooni hinna, suuruse, värvi, kaubamärgi jne järgi. Filtratsioon toimub reeglina poe kataloogi sisemistel lehekülgedel.
Filtrid
Kauba kaart
Kauba kaart on ka iga ükskõik millise E-poe üks olulisemaid elemente. Sellele, milline ta peab olema, on pühendatud hulgaliselt marketoloogide ja kasutajaliidese spetsialistide uuringuid, mis vaid rõhutab selle olulisust. Mis see siis selline on?
Kauba kaart on toote üksikasjalik kirjeldus koos erinevate funktsionaalsete elementidega. Nendeks võivad elementideks olla: toote fotogalerii, selle laos saadavuse staatus, nupp «lisa korvi / osta», toote atribuutide valik (suurus, värv, kaal jne), nupp kaupade omavaheliseks võrdlemiseks, soovide loend, nupuplokk “jagage” suhtlusvõrgustikes, kauba hinnang, klientide arvamused ja muud (olenevalt toote tüübist ja sellest, millist informatsiooni on vaja potentsiaalsele ostjale edastada). Nende elementide asukoht, suurused, kuju, värv mõjutavad ka oluliselt konversiooni.
Kauba kaart
Professionaalsed fotod
Meie tähelepanekute kohaselt pole paljudes E-poodides sellele tegurile piisavalt tähelepanu pööratud. Tõenäoliselt igaüks meist, kes on teinud Internetis ostusid, on kokku põrganud olukorraga, kus ta soovis paremini vaadelda seda, kuidas toode välja näeb – suurendade pilti, vaadata toodet erinevate nurkade alt, aga kokkuvõttes on saanud ainult väikeseformaadilise, halva kvaliteediga foto ja samas ühe ainukese foto tootest. Aga mõnikord polnud tootel üldse pilti. Muidugi ei maksa loota sellise lähenemisviisi puhul asjale head müümist poes. Ükskõik kui keeruline see poleks, on mõistlik teha maksimaalne pingutus, et varustada teie e-poe tooted kvaliteetsete professionaalsete fotodega. Isegi kui kauba tarnija neid ei paku, võib olla mõistlik tellida fotograafi teenuseid või teha fotod omade jõududega. Sel juhul hindavad otsingusüsteemid teie poodi vääriliselt ainulaadsete ja üksikasjalike piltide olemasolu eest.
Professionaalsed fotod
Tasumine ja kohaletoimetamine
No ja viimane asi, millega külastaja ükskõik millises E-poes ostu sooritades kokku puutub, on kauba kohaletoimetamise ja maksmise sobivaima variandi valimine. Sageli sunnib just see etapp klienti hoidumast lehel ostmisest. Vaatleme, miks:
- Kauba saamiseks mugava variandi valimise olemasolu (või puudumine).
- Kohaletoimetamise maksumus.
- Mugavate maksevariantide olemasolu (või puudumine).
E-poe üks tähtsaim idee seisneb selles, et pärast minimaalset aja kulutamist, saab ostja oma kauba kätte võimalikult kiiresti. Aeg ja mugavus on kaks peamist tõukejõudu, mis julgustavad inimesi E-poode kasutama (muidugi, hind mängib ka rolli, kuid antud artikkel sellest ei räägi). Et neid vajadusi rahuldada, peaks pood pakkuma mitmesuguseid kohaletoimetamise valikuid: kulleriga koju, pakiautomaadi kaudu, tavapostiga, võimalus kaup ise E-poest või laost kätte saada.
Seejuures peaks kohaletoimetamise kiirus olema võimalikult kiire, aga selle maksumus – minimaalne. Vähe on neid, kes soovivad osta E-poest sama hinnaga, kus kohale toimetamine on ühesuguse maksumuse puhul konkurentidest aeglasem. Samuti ei ole liig näha ette veel tasuta kohale toimetamise võimalust (sõltuvalt tellimuse summast), julgustades sellega ostjat.
Mis puudutab tasumise variante, siis ka siin on mõistlik näidata maksimaalset paindlikkust. Pood peaks tegema koostööd kõigi kohalike pankadega, samuti aktsepteerima tasumisel peamisi rahvusvahelisi krediitkaarte (Visa, MasterCard jne). On hea, kui teie pood aktsepteerib e-rahakotte, näiteks, PayPali. Samuti võiks olla võimalus teha makseid tavalise pangaülekandega.
Tasumine ja kohaletoimetamine
E-poe SEO-optimeerimine
Üldiselt võime öelda, et toimingute kompleks E-poe sisemise SEO optimeerimise alal on paljuski identne tavalise veebisaidi optimeerimisega (lugege selle kohta lähemalt jaost «Kodulehe optimeerimine – SEO»). Kuid poe veebilehel peaksite pöörama kõrgendatud tähelepanu toodete lehekülgede optimeerimisele, kuna need moodustavad peamise osa kogu lehe sisust.
Ideaalis peaks iga kauba lehekülg olema varustatud unikaalse pealkirjaga, lühikese ja detailse toote kirjeldusega. Kõikides nendes tekstides peaksid sisalduma võtmesõnad: toote nimi, aga ka sõnad sellele tootele vastavast lehe semantilisest tuumast. Mida detailsemini on koostatud toote kirjeldus, seda parem. Ka toote leheküljel peaks olema toote tehniline kirjeldus, kuna paljud inimesed otsivad toodet selle omaduste järgi.
On väga hea, kui toote lehel on olemas optsioon toodete kommenteerimiseks ja külastajate hinnanguteks. Neid andmeid arvestavad otsingusüsteemid. Iga E-poe toote leht peab olema varustatud mikromärgisega vastavalt Schema.org standardile. See annab andmetele struktureeritud ilme, muutes seeläbi otsingumootorite jaoks lihtsamaks informatsiooni töötlemise ja lehe sisu klassifitseerimise.
E-poe tegemine: kokkuvõte
See informatsioon on vaid osa ujuva jäämäe tipust informatsiooni ookeanis, mida peate eduka E-poe tegemiseks valdama. Oleme tutvustanud teile ainult selle asja üldist kontseptsiooni.
Meie ettevõte «Kodulehe tegemine OÜ» tegeleb kaasaegsete ja tõhusate mis tahes keerukusastmega E-poodide tegemisega. Me loome professionaalset kauplemisplatvormi, mis võimaldab märkimisväärselt suurendada teie kaupade või teenuste veebimüügi mahtu. Pöörduge meie poole konsultatsiooni saamiseks ja me aitame teil sellest küsimusest aru saada ning teeme teie jaoks eduka elektroonilise äri tööriista.